• Naziv projekta: Vrapčanski jastuci (treći dio projekta Destigmatizacija)
• Autorice projekta: inicijatorica i voditeljica projekta Andreja Kulunčić (vizualna umjetnica), Dubravka Stijačić (defektologinja, socijalna pedagoginja i psihoterapeutkinja Klinike za psihijatriju Vrapče), kunazlatica (dizajnerski tim), Vlatka Prstačić (voditeljica kreativnih radionica u Klinici za psihijatriju Vrapče)
• Koautori jastuka: pacijenti Klinike za psihijatriju Vrapče
• Suradnici: Hrvoje Bielen (web dizajn), Ivica Hrg (web programiranje), Irena Bekić (tekst), Ana Kovačić (koordinacija dijela projekta) i Sanja Baković (medijska kampanja)
• Vrijeme realizacije: 13.11. – 20.12.2013.
• Mjesto realizacije: Zagreb, Klinika za psihijatriju Vrapče; Facebook
• Zajednica ili grupa građana s kojom je umjetnik-ca ili kolektiv u projektu surađivao i oblik suradnje: pacijenti u Psihijatrijskoj bolnici Vrapče su u okviru terapijskih radionica osmišljavali i izrađivali jastučnice s motivima vrabaca (ime bolnice Vrapče je pacijentima dalo ideju da je svatko od njih jedan vrapčić na jastučnici), i tekstom koji aludira na mogućnost da se svatko nađe u njihovoj situaciji.
• Tema/problem kojim se projekt bavi: projekt se bavi problemom diskriminacije i predrasuda prema ljudima koji boluju od duševnih bolesti i poremećaja.
• Sažeti opis projekta: Projekt se realizirao kao ciklus terapijskih radionica izrade jastuka unutar okvira bolnice te akcijom na društvenim mrežama. Svi su zainteresirani mogli “pozvati jastuk” preko web stranice projekta i nositi ga sa sobom u ured, školu, na putovanje, tulume, sastanke, restorane, utakmice… i postavljati fotografije na Facebook stranicu projekta. Sudjelovao je veliki broj ljudi iz raznih krajeva Hrvatske. Nakon završene akcije jastuci su se mogli kupiti od Udruge za psihosocijalnu pomoć i rehabilitaciju sa sjedištem u Bolnici Vrapče putem Facebook aukcije. Izrada jastuka unutar terapijskih radionica u Bolnici, te prodaja u bolničkom dućanu se nastavila i nakon završetka projekta.
Poveznica na mrežnu stranicu projekta ili dostupan osvrt ili opis na Internetu: http://www.vrapci.org/, Facebook: https://www.facebook.com/vrapci.org/
Je li projekt potaknuo promjenu kojoj je težio? Kako se ona ostvarila? – Promoviranje jastuka kroz ciljanu medijsku kampanju pokrenulo je javni govor o tabuiziranoj temi Vrapča i psihijatrijskih pacijenata. Direktna pomoć pacijentima u procesu resocijalizacije bila je kupnja jastuka putem Facebook aukcije.
Podatke i vizualne materijale dostavila: Andreja Kulunčić