
Naziv rada ili projekta: TROKUT#2, dio ciklusa Budućnost političkog performansa povodom predsjedanja RH Vijećem EU
Autor-ica i/ili inicijator-ica rada ili projekta: Josipa Bubaš
Stručni suradnici*ce rada ili projekta: Karla Pudar, kustosica; Tomislav Čuveljak, vizualni identitet; Pino Ivančić, tehnička podrška; Silvija Dogan, foto dokumentacija performansa
Producent: Domino, Zvonimir Dobrović
Financijski pokrovitelj-i: (bit će dostavljeni naknadno)
Vrijeme realizacije rada ili projekta: 1. svibnja 2020. (Prvi maj, praznik rada)
Mjesto realizacije: Zagreb, Savski nasip
Zajednica ili grupa građana/ki s kojom je umjetnik/ca ili kolektiv u radu/projektu surađivao/la:
Prvi maj, osim što je međunarodni praznik rada, istovremeno je dan kada se u nekim kulturama slavi plodnost, pri čemu se također pale krijesovi. Uoči Praznika poslan je putem medija otvoreni poziv svima zainteresiranima da pošalju novinske članke, privatne priče i fotografije koji govore o demografskim mjerama, rodnoj politici i temama koji se tiču pitanja položaja žene u društvu, te regulacije nataliteta i obitelji, s najavom da će isti biti ritualno spaljeni. Na mjestu koje su povezali uz određenu priču, sudionici/ce su bili pozvani/e nacrtati obrnuti trokut, fotografirati i poslati ga, a ja sam dio pristiglih materijala, uz suglasnost sudionika/ca, prije spaljivanja objavila na svom FB profilu. Pozivu su se odazvale uglavnom žene različite dobi.
Tema/problem kojim se rad/projekt bavio:
demografske politike, a u širem smislu ženska seksualnost u odnosu na društveni kontekst
Sažeti opis rada ili projekta / kako se projekt realizirao:
Uoči Prvog maja objavljivala sam dio prikupljenih materijala na svojoj stranici na FB a na sam Praznik, tj. 1 svibnja od njih sam složila obrnuti trokut koji sam ritualno zapalila. Seksualnost kao snaga a ne funkcija u ovom je performansu upisana u obrnuti trokut koji je drevni simbol snage ženske seksualnosti, a u kojem sam ritualno spalila društvene viškove i negativnosti. Naziv performansa preuzet je od poznatog rada Sanje Iveković. U tom je radu trokut zatvorio komunikacijski niz između umjetnice, snajperista na vrhu zgrade i policajca na ulici.
Je li rad/projekt potaknuo promjenu kojoj je težio? Kako se ona ostvarila?
Projekt je potaknuo na dijalog i razmjenu iskustava između sudionica, te je ukazao na važnost teme putem objava u medijima, no naravno da bi za promjenu bilo potrebno puno više od društveno angažiranog umjetničkog rada.
Poveznica na mrežnu stranicu rada/projekta ili dostupan osvrt ili opis na Internetu:
https://reci.hr/strast/umjetnost/josipa-bubas-palim-sve-sto-zatire-seksualnost-zensku-snagu-i-ljubav/; https://www.vecernji.hr/kultura/ritualnim-spaljivanjem-nepravde-slavim-seksualnost-koja-pripada-zeni-ane-drzavi-ili-crkvi-1398993; https://www.civilnodrustvo.hr/umjesto-trnjanskih-krijesova-na-savskom-nasipu-josipa-bubas-odrzalapoliticki-performans-trokut2/
Podatke dostavila: Josipa Bubaš, autorica